Deze website maakt gebruik van cookies

Wij gebruiken cookies om de website goed te laten functioneren, het gebruik te analyseren en de inhoud te verbeteren.

Case

Lees verder

Stormschade:
creatieve oplossingen in crisistijd

  Delen:

Het is zaterdagochtend, 07.45 uur. Een stevige herfststorm trekt over de Randstad. In korte tijd ontstaat er een ravage: bomen op daken, losse dakpannen op straat, lekkages en waterschades dreigen. Ineens staat de telefoon roodgloeiend bij Meijers: tientallen VvE’s melden stormschade. Snel wordt duidelijk: dit is geen gewone herfststorm. Terwijl de eerste inventarisaties nog lopen, waarschuwen weerberichten voor nieuw noodweer. Elke minuut telt om de daken weer wind- en waterdicht te krijgen. Het VvE-team van Meijers komt in actie.

Binnen no time staat er een crisisteam paraat.
Geen losse acties, maar één gecoördineerd plan

Schadeherstel: complete dienstverlening en ontzorging 

Naast alle voor VvE’s belangrijke verzekeringen biedt Meijers VvE-beheerkantoren en de bij hen aangesloten VvE’s complete dienstverlening op het gebied van schadeherstel. Bij onverhoopte opstalschade komt het deskundige schadeteam van Meijers direct in actie. Afhandeling van opstalschade gebeurt rechtstreeks met de VvE, zonder tussenkomst van verzekeraars. Dat zorgt voor een korte doorlooptijd en snelle schadeafwikkeling. 

Slim combineren = sneller herstellen
Elke VvE regelt normaal gesproken zelf een hoogwerker, een kostbare en tijdrovende klus. Door één centrale planning op te zetten, konden hoogwerkers meerdere gebouwen in één rit aandoen. Het resultaat: lagere kosten, sneller herstel en veel minder gevolgschade, waaronder waterschade die al snel in de miljoenen kan lopen. Binnen één tot twee dagen zijn daken hersteld, met duurzame oplossingen in plaats van tijdelijke noodvoorzieningen. Bij veel panden in de buurt wapperen nog oranje zeilen in de wind, in afwachting van een aannemer. Maar bij de relaties van Meijers zijn de daken al hersteld. Binnen enkele dagen, structureel en zonder noodoplossingen. 

Lessons learned
Door te blijven denken in oplossingen en buiten de gebaande paden te werken, bleek veel mogelijk. De krachten werden gebundeld met lokale herstellers, leveranciers en VvE-beheerders. Zo ontstond in één weekend een efficiënt herstelnetwerk dat het verschil maakte.

Binnen enkele uren komen er tientallen meldingen binnen van stormschade. In deze situatie is snel schakelen cruciaal en komt het aan op voorbereiding en daadkracht. De specialisten van Meijers houden de weersontwikkelingen altijd scherp in de gaten en kunnen daardoor anticiperen. Binnen no time staat er een crisisteam paraat. Maar er is een groot probleem. Er is géén tijd om het normale schadeproces te volgen. Veel VvE’s maken zich zorgen want aannemers zijn overbelast, hoogwerkers zijn nergens beschikbaar, en dat in een weekend. En de dakpannen? In de hele regio niet verkrijgbaar. Met nieuw noodweer op komst is haast geboden.

Outside the box denken
Met een centrale inventarisatie bekijkt Meijers welke gebouwen zijn getroffen, wat de aard van de schade is en welk type dakpan waar ligt. We schakelen ons eigen netwerk van experts en herstellers in. Geen losse acties per VvE, maar één gecoördineerd plan. Schaarste aan dakpannen? Niet in het noorden van het land. Een voorbeeld hoe slimme logistiek en goede samenwerking echt het verschil kan maken na noodweer: het crisisteam kijkt buiten de regio. Een oplossing wordt gevonden in Friesland. Daar is het rustig gebleven, zijn de voorraden hoog én er zijn herstellers beschikbaar. Binnen een dag organiseert Meijers transporten met volle vrachtwagens dakpannen richting het westen. Onze herstelpartners staan klaar om ze direct te verdelen en te plaatsen. 

Case

Stormschade:
creatieve oplossingen in crisistijd

  Delen:

Binnen no time staat er een crisisteam paraat.
Geen losse acties, maar één gecoördineerd plan

Schadeherstel: complete dienstverlening en ontzorging 

Naast alle voor VvE’s belangrijke verzekeringen biedt Meijers VvE-beheerkantoren en de bij hen aangesloten VvE’s complete dienstverlening op het gebied van schadeherstel. Bij onverhoopte opstalschade komt het deskundige schadeteam van Meijers direct in actie. Afhandeling van opstalschade gebeurt rechtstreeks met de VvE, zonder tussenkomst van verzekeraars. Dat zorgt voor een korte doorlooptijd en snelle schadeafwikkeling. 

Binnen enkele uren komen er tientallen meldingen binnen van stormschade. In deze situatie is snel schakelen cruciaal en komt het aan op voorbereiding en daadkracht. De specialisten van Meijers houden de weersontwikkelingen altijd scherp in de gaten en kunnen daardoor anticiperen. Binnen no time staat er een crisisteam paraat. Maar er is een groot probleem. Er is géén tijd om het normale schadeproces te volgen. Veel VvE’s maken zich zorgen want aannemers zijn overbelast, hoogwerkers zijn nergens beschikbaar, en dat in een weekend. En de dakpannen? In de hele regio niet verkrijgbaar. Met nieuw noodweer op komst is haast geboden.

Outside the box denken
Met een centrale inventarisatie bekijkt Meijers welke gebouwen zijn getroffen, wat de aard van de schade is en welk type dakpan waar ligt. We schakelen ons eigen netwerk van experts en herstellers in. Geen losse acties per VvE, maar één gecoördineerd plan. Schaarste aan dakpannen? Niet in het noorden van het land. Een voorbeeld hoe slimme logistiek en goede samenwerking echt het verschil kan maken na noodweer: het crisisteam kijkt buiten de regio. Een oplossing wordt gevonden in Friesland. Daar is het rustig gebleven, zijn de voorraden hoog én er zijn herstellers beschikbaar. Binnen een dag organiseert Meijers transporten met volle vrachtwagens dakpannen richting het westen. Onze herstelpartners staan klaar om ze direct te verdelen en te plaatsen. 

Het is zaterdagochtend, 07.45 uur. Een stevige herfststorm trekt over de Randstad. In korte tijd ontstaat er een ravage: bomen op daken, losse dakpannen op straat, lekkages en waterschades dreigen. Ineens staat de telefoon roodgloeiend bij Meijers: tientallen VvE’s melden stormschade. Snel wordt duidelijk: dit is geen gewone herfststorm. Terwijl de eerste inventarisaties nog lopen, waarschuwen weerberichten voor nieuw noodweer. Elke minuut telt om de daken weer wind- en waterdicht te krijgen. Het VvE-team van Meijers komt in actie.

Slim combineren = sneller herstellen
Elke VvE regelt normaal gesproken zelf een hoogwerker, een kostbare en tijdrovende klus. Door één centrale planning op te zetten, konden hoogwerkers meerdere gebouwen in één rit aandoen. Het resultaat: lagere kosten, sneller herstel en veel minder gevolgschade, waaronder waterschade die al snel in de miljoenen kan lopen. Binnen één tot twee dagen zijn daken hersteld, met duurzame oplossingen in plaats van tijdelijke noodvoorzieningen. Bij veel panden in de buurt wapperen nog oranje zeilen in de wind, in afwachting van een aannemer. Maar bij de relaties van Meijers zijn de daken al hersteld. Binnen enkele dagen, structureel en zonder noodoplossingen. 

Lessons learned
Door te blijven denken in oplossingen en buiten de gebaande paden te werken, bleek veel mogelijk. De krachten werden gebundeld met lokale herstellers, leveranciers en VvE-beheerders. Zo ontstond in één weekend een efficiënt herstelnetwerk dat het verschil maakte.

Meijers Magazines

Lees onze magazines en blijf op de hoogte van trends en achtergronden over risicomanagement en verzekeringen. Vanuit verschillende doelgroepen: transport & logistiek, woningcorporaties, food & feed en bouw & installatie. Benieuwd?
Volledig scherm