Lees verder
stakersrisico alsnog te verzekeren?
Vijf vragen over gewijzigde standaarddekking van goederentransportverzekering
5 vragen
1
‘De meeste rederijen mijden de Rode Zee, de Golf van Aden en de Indische Oceaan. Zij kiezen ervoor om te varen via een alternatieve route. De nadelen hiervan zijn uiteraard een langere transportduur, vertraging in levertijden en hogere kosten. Maar de standaard dekkingen van transportverzekeringen blijven op veilige routes ongewijzigd.’
2
‘Verzekeraars kunnen dan gebruik hebben gemaakt van hun recht tot aanpassing of opzegging van clausules die het oorlogs-/stakersrisico verzekeren. De klanten waar dit betrekking op heeft zijn hierover geïnformeerd.’
3
‘De M3 oorlogs-/stakersrisico clausule is standaard opgenomen op een goederentransportverzekering. Deze biedt dekking voor beschadigde, verloren of in beslag genomen goederen als gevolg van bijvoorbeeld oorlog en opstand. Als verzekeraars het oorlogs-/stakerrisico opzeggen, dan bieden zij vaak een optie de dekking weer terug in te kopen. Dit wordt wel van geval tot geval beoordeeld, tegen een aanvullende premie en/of aanvullende voorwaarden.’
4
’De M3 clausule regelt dekking voor het oorlogs-/en stakerrisico. Het oorlogsrisico geldt voor transport per schip of vliegtuig. Het stakerrisico geldt ook voor transport over land.’
5
Meijers is voortdurend in gesprek met verzekeraars en brengt klanten op de hoogte zodra er sprake is van nieuwe ontwikkelingen en/of veranderingen in verzekeringsvoorwaarden. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Delen:
De situatie in de regio van de Rode Zee heeft ernstige gevolgen voor de gebruikelijke vaarroute van (container)schepen van Azië naar Europa. Rederijen kiezen als gevolg van de aanhoudende aanvallen in die regio massaal voor alternatieve routes. Ook heeft het ertoe geleid dat verzekeraars de normaal bij goederentransportverzekeringen geldende dekkingen hebben gewijzigd. Vijf vragen hierover aan Sjoerd Jaasma, Manager Schadeverzekeringen Transport bij Meijers.
Naar inhoudsopgave
stakersrisico alsnog te verzekeren?
Vijf vragen over gewijzigde standaarddekking van goederentransportverzekering
5 vragen
5
Meijers is voortdurend in gesprek met verzekeraars en brengt klanten op de hoogte zodra er sprake is van nieuwe ontwikkelingen en/of veranderingen in verzekerings-voorwaarden. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
2
‘Verzekeraars kunnen dan gebruik hebben gemaakt van hun recht tot aanpassing of opzegging van clausules die het oorlogs-/stakersrisico verzekeren. De klanten waar dit betrekking op heeft zijn hierover geïnformeerd.’
4
’De M3 clausule regelt dekking voor het oorlogs-/en stakersrisico. Het oorlogsrisico geldt voor transport per schip of vliegtuig. Het stakersrisico geldt ook voor transport over land.’
3
‘De M3 oorlogs-/stakersrisico clausule is standaard opgenomen op een goederentransportverzekering. Deze biedt dekking voor beschadigde, verloren of in beslag genomen goederen als gevolg van bijvoorbeeld oorlog en opstand. Als verzekeraars het oorlogs-/stakerrisico opzeggen, dan bieden zij vaak een optie de dekking weer terug in te kopen. Dit wordt wel van geval tot geval beoordeeld, tegen een aanvullende premie en/of aanvullende voorwaarden.’
Delen:
De situatie in de regio van de Rode Zee heeft ernstige gevolgen voor de gebruikelijke vaarroute van (container)-schepen van Azië naar Europa. Rederijen kiezen als gevolg van de aanhoudende aanvallen in die regio massaal voor alter-
natieve routes. Ook heeft het ertoe geleid dat verzekeraars de normaal bij goederentransport-verzekeringen geldende dekkingen hebben gewijzigd. Vijf vragen hierover aan Sjoerd Jaasma, Manager Schadeverzekeringen Transport bij Meijers.
1
‘De meeste rederijen mijden de Rode Zee, de Golf van Aden en de Indische Oceaan. Zij kiezen ervoor om te varen via een alternatieve route. De nadelen hiervan zijn uiteraard een langere transportduur, vertraging in levertijden en hogere kosten. Maar de standaard dekkingen van transportverzekeringen blijven op veilige routes ongewijzigd.’
Naar inhoudsopgave